Sumo

img_2062 (MMS)

Ser ni! Späcket väller över till den grad att blöjan knappt syns. Den skymtar mest. Mammas lilla hjärtegull. Skulle försöka lägga honom i nya stora sängen. Gick bra trodde jag. Välling, i med nappen och sen somna in. Hörde efter 2 minuter att någon hade väldigt roligt där nere och mycket riktigt. Det sparkades fotboll och kastades smurfar. La mig med honom i sängen och läste bok men efter 1 minut så var han klarvaken. Ville klättra i hyllorna och hoppa i sängen. Gav upp efter våldsamma protester varje gång jag försökte få honom att ligga ner och la ner honom i spjälsängen istället. Somnade direkt! Så stört. Han vaknade av en hostattack 20 minuter senare och stackarn hade kräkts ner hela sig och sängen. Plutt:( Hur som helst så googlade jag efter tips för att göra övergången så smidig som möjligt och hittade det här: "Du kanske kan göra en inomhuspicnic för två i den nya sängen? Du kan också ditt barn hjälpa till att välja säng. Ge gärna förvarning - förhandspublicitet en vecka eller så kan bygga upp entusiasm. När den stora dagen kommer, kanske ni kan ordna en invigningsfest med ett par kompisar och några favoritvuxna för den nya sängen och flytten". Måste man skicka inbjudningar tror ni? Kanske kan bjuda in på Facebook. "välkomna på säng-invigningsfest! Tid 18:45-19:15. Vi bjuder på lättare dryck i form av välling. Ta med pyjamas. För underhållningen står jag med klassiker som björnen sover och högläsning ur högaktuella boken "vi tittar på djur" eller varför inte "Harriet helikopter" eller "grisen Trine" Vilken höjdare va? Måste dessutom köpa ny tv nu. Såg reklam om någon samsung tv som man kunde kolla Facebook på! Hockey finalen har ju verkligen varit spännande so far. Eller inte. Kan vara därför som jag bloggar och Stoffe snarkar på soffan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0