Fåglar...

Vet inte vad som händer men två dagar i rad har det varit totalt fågelkaos utanför oss. Skatorna...eller kråkorna (vet inte vilken som är vilken) har varit helt galna. Känns som filmen "fåglarna" utanför fönstret. Livrädd varje gång jag sitter på tjotta. Där låter dom mycket mer av nån anledning.


Tror att det har med våra katter att göra och att dom har ungar eller nåt. Tänk om nån av katterna tagit en unge och att dom nu tänker hämnas! Ser framför mig hur jag tittar ut genom fönstret och dom kommer flygandes med en katt hängande. Eller ännu värre, Lowe! Vidriga är dom hur som helst. Vidriga i vanliga fall men extra vidriga just nu.

I övrigt så mår jag fortfarande skit. Trots det så höll vi på hela kvällen igår med dörrarna till Lowes garderob. Pappa har lånat ett superdupermega verktyg som man borrar hål för gångjärn med av en kille på jobbet och vi måste lämna tillbaks det idag. Då har man inte tid att vara sjuk. Tror att det vart bra. Mycket pill med att justera dörrar/gångjärn rätt så att alla fyra dörrar skulle gå igen ordentligt. Fortfarande osäker på om det blev bra eftersom jag var tvungen att måla några av dörrarna för hundrasextionde gången. Får se ikväll hur det ser ut!

Lowe bestämde sig för att vi skulle vakna klockan 05:30 idag. Kul. Nu sover han men jag kan inte somna om och sitter därför här och fördriver tid. Så jäkla typiskt. Kan aldrig sova när han vilar. Man ligger mest på helspänn och bara väntar på skriket från vildmarken. Får hålla till godo med lugnet och tystnaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0