Skorensning!

img_6186 (MMS)

Idag var det äntligen dags. Gabbe skulle komma över och hjälpa mig att slänga skabbiga skor och framförallt göra mig av med dom skorna som jag aldrig kommer använda. Helt stört. Jag har inbillat mig att det är billigare att köpa billiga skor. "Men vadå tänker ni nu..det är klart att det är". Ja. Så länge man inte köper 40 par skor som man knappt vill ha och sen bara har i garderoben. Nej. From nu ska jag köpa skor som jag VERKLIGEN vill ha. Oavsett pris. Jag är inte så "snål" när det kommer till gymnastikskor eller gummistövlar. Där lägger jag mer än gärna ut pengar för att få det jag vill ha. Hur som helst. Det blev en hög med slänges, en hög med pingstkyrkan och en hög med bortskänkes. Det var svårare än vad jag trodde. Tur att Gabbe var med och var hård. Annars hade jag behållit det mesta. Ännu mer tur att vi drack vin. Vin gör en tuff:) Vill bara påpeka att det här är inte är alla skor. Ett par innebandyskor, ett par löparskor, ett par gummistövlar, 5 par gympaskor och två par höst/vinterskor var INTE med i denna utrensning. Så stört. Insåg att många skor hade 10-12 cm klack och att jag måste börja öva om jag ska palla gå i dom. Eller testa dom här "party-feet" eller "happy-feet" inläggen som finns. Eller vänta nu...happy-feet är väl en film om dansande pingviner va? Dagen har annars varit ganska lugn. Var på behandling i morse och fick axeln justerad. Riktigt skönt med tanke på att det började bli en utmaning att blanda välling. Då förstår ni nivån. Inte hållbart om man ska bära barn, skjuta på barn i vagn, boxas, städa och spela innebandy. Men nu hoppas vi på att allt är bra. Hämtade ut 2 kg marsipan också på ett kondis i Tumba som jag ska försöka åstadkomma något form av bakverk av till på söndag. Håll tummarna för mig! Bjöd Gabbe på underbar färsk lax med bulgur, sallad och egenkomponerad sås. Blev helt ok måste jag säga. Till det lite chardonnay för att komma i stämning och sen avrundade vi med lite rött från Australien. En "penfolds". Nä. Nu är det inspelningen av "på spåret" klockan 00:38. Helt onormalt. Jag lite lätt onykter och Stoffe helt nykter. Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Bettan

Varför ska du skjuta på barn i vagn?? Det är ju hemskt. Vad har dom gjort för att förtjäna att bli skjutna?

2011-03-14 @ 09:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0