Bröllop och road trip

img_9436 (MMS)

I lördags bar det av till Leksand för att bevittna Sara & Mattias vigsel. Superfint och väldigt trevligt. God mat, underbara tal, fin miljö och ett fint brudpar. Jag, Stoffe och Gabbe var den förväntansfulla trio som åkte Kia upp. Jag fick köra efter resonemanget att det faktiskt gjorde minst om jag blev av med kortet som är mammaledig och inte jobbar norr om stan. Tack för den! Efter Hedemora åkte dunken fram. Andraklassens smuggel chardonnay. Första glaset gick trögt för dom och Stoffe gav sig inte innan han fått mig att stanna på Ica. Hallon och Ramlösa skulle piffa upp vinet och SOM det gjorde. Därifrån var det bara utför. Men roligt. Jag tog igen mitt sen. Vid 12 idag började vi röra oss hemåt. Jag fick köra igen. Samma motivering men nu med tillägget att dom befann sig i nåt form av avlopps stadie. Bägge "dagen efter kräkare" och jag likt en riktig alkolist som sällan eller aldrig blir riktigt bakis. Två minuter åkte vi innan första kräkpausen och så höll vi på. Dom höll sig dock mer än två minuter så stoppen begränsades. Jag fixade även lite spypåsar på Statoil. Mycket sova och en hel del hulkande. Trevlig resa? Tur att jag gillar dom...och att dom emellanåt var riktigt roliga:) Nu är det kraftigt soffläge resten av kvällen. Tack igen för ett trevligt bröllop Sara & Mattias! Hoppas ni blir lyckliga tillsammans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0