Lite väl kylt?

img_4992 (MMS)

Man skulle kunna säga att vi glömde rosévinet i frysen men jag föredrar att säga att det var planerat. Visst att vi fick dras med lite is stockning i plastventilen och att vi fick forcera ut isklumpen till påse ur förpackningen men det var det värt. Nu har vi lämnat underbara Skummeslöv och befinner oss på landet strax utanför Valdemarsvik. Startade med en härlig middag och mer alkohol. Konstaterade att vi ska börja "banta" imorgon (idag) och sen stack jag och Stoffe ner och fiskade. 3 fiskar på 4 kast. Inte för mig utan för Stoffe såklart. Jag fick napp och hävdar starkt att det var "storsjö-abborren" jag hade på kroken men den jäkeln släppte ju såklart. Sen vart det inge mer och bensinen tog slut i båten. Jag anmälde mig som frivillig skeppare och rodde in skutan. Snacka om att vi var inne i en lucky streek. Hittade massor av gula kantareller på vägen tillbaks så idag ska vi gå på ordentlig svampjakt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0