Rally-Harry

img_0445 (MMS)

Min enda räddning när jag handlar med Lowe utan vagn har varit att sätta honom i en liten kundkorg som man drar på hjul. Skitbra och han har varit rätt så nöjd. Nu är han dessvärre för knubbig. Visst det skulle säkert gå att pressa ner honom så att hans hud bildar ett kasslermönster men hur skönt verkar det. Nä nu fick han styra själv istället. Körde vilt med ljudeffekter och krockade in i allt som gick. Fick ändra riktning några gånger men annars var det frid och fröjd. Tills vi kom till kassan. Då vart han galen eftersom jag skulle sno korgen och packa upp varor. Dessutom så skulle han stå still. Eller jag ville att han skulle stå still. Skulle inte matbutiker kunna komma på lite barnvänliga lösningar i sina kassor? Typ ett rullband som barnen kan åka på eller en liten minikassa med låtsaskort som dom kan trycka hysteriskt på och pilla loss. Ett annat alternativ skulle ju kunna vara en stor bytta med majskrokar...eller mutkrokar som jag numera kallar dom. Om dom inte vill bjuda på det så kanske gårdagens gamla vindruvor, jordgubbar osv. Jag skulle även uppskatta nån typ av sluss vid kassan. Så när man är näst på tur så går det igen en grind bakom en och en framför. Då kommer han ju i alle fall ingenstans. Det kanske är att kräva lite mycket men en mini-kassa borde dom i alle fall kunna smälla upp! Att inte ens IKEA som är så innovativa kommit på det. Ska ringa Ingvar tror jag. Hoppas han är på hemmaplan och inte i Litschenstain (reservation för stavfel) eller vart det nu är han gömmer sig och sina pengar.


Kommentarer
Postat av: Kristina

Men hur gullig får man vara?!

2011-07-15 @ 09:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0