Vilken natt....

Lowes säng står ju hos grannen så jag gjorde först ett försök att lägga honom i vår säng. Han somnade ganska fort och jag gick ut efter att ha byggt ett fort av kuddar runtom. Efter någon timme hör jag ett flåsande inifrån sovrummet och jag kom in i prexis rätt ögonblick tror jag. Han stod på alla fyra längst ner vid sängkanten och var förmodligen redo att kasta sig handlöst ner. Typ 1 meter upp vår säng. Jaha tänkte jag. Det där går ju visst inte! Till saken hör att han helt plötsligt var mega speedad. Skulle bara röja runt och garva hysteriskt. Ingen idé att söva om honom direkt utan han får väl springa av sig. Klockan 22:00 fick jag honom till slut att somna på golvet i ett lite provisoriskt krypin som jag skapade. Tog dock inte lång tid innan det var igång Trodde ni nåt annat;)

8:45 var det dags att vara på vårdcentralen i Stuvsta. Jag skulle deseperat vädja om min trasiga kropp till Dr Nina. Vill att dom remitterar mig nånstans för livslång rehab. Tror att budskapet gick igenom men det gick trögt kan jag säga. Började snacka om att det inte var så länge sen jag var gravid och annat skit. HAAALLÅÅÅÅ! Jag satt med ett röntgensvar från en ortoped och magnetröntgen som svart på vitt säger att mitt ledbrosk är nedslitet, menisk trasig och korsband skadat i höger knä. Nä, jag tror INTE att det beror på att jag tryckt ut en vattenmelon "down under"! Fick ta massa prover också. Innan vi fick komma in till labbet däremot så bestämde sig Lowe för att alla pensionärer och annat sjukt folk på Stuvsta vc behövde livas upp lite. Han sprang därför runt och skrek av förtjusning i korridorerna i typ 15 minuter! Det var faktiskt populärt och alla halta och lytta satt med ett leende på läpparna när han var klar. När det var vår tur fick vi assistans i provtagningsrummet eftersom jag hade Lowe med mig in. En som lekte med Lowe alltså och en som tog allt mitt blod. När vi kom hem strax innan 10 däckade vi båda två och sov nästan till 12! Lika knäckta av nattens bravader. 

Ikväll är det omvisning på vår lägenhet och sen drar det förhoppningsvis igång. Jag hade gjort så fint här i söndags men med en 10-månaders som springer runt och snorar och dregglar är det fina borta på mindre än 24 timmar:( På´t igen ba! Tur att jag gillar´t. Håll tummarna ikväll. Både för visning och för det gympapass jag ska på för första gången. Har nämligen ingen koordination. En annan sak. Måste man ha tights och käcka gymkläder när man går på pass? Jag vill gå dit i shorts och en uttvättad tischa. Funkar det eller?

Kommentarer
Postat av: Jacqueline

Det går absolut INTE!!

Du måste ha tights och gärna en kort magtröja, glöm heller inte bort det obligatoriska pannbandet ;-)

När blir det min tur då??



PUSS

2011-01-24 @ 15:50:56
URL: http://jacquelinep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0