Södermalm

img_5093 (MMS)

Vi har varit på äventyr idag jag och Lowe! Vi åkte kommunalt in till farmor/svärmor Lena som bor i hornstull. Lowe var först överförtjust i bussfärden till station och satt storögd och tittade sig omkring. Mamma var också förtjust och tyckte att det än så länge flöt på bra. I förorten är folk fortfarande trevliga och hjälpsamma. All min förtjusning försvann när jag klev på tåget! Lowe fortfarande paralyserad av detta kommunala äventyr men mamma irriterad på alla! Där det var avsett att man skulle stå/sitta med barnvagn alternativt rullstol satt det 3 miffon och bara glodde på sina telefoner. Rörde inte en min. Vi tryckte in oss vid ena dörrparet och försökte vara så lite som möjligt i vägen. När vi väl kom av på södra blev folk, om möjligt, ännu otrevligare! En sliten morsa med tvillingvagn prejade bort mig när vi skulle gå på och tog upp hela utrymmet. Hon sa ingenting och tittade inte ens på mig! Det lilla lilla utrymme som fanns kvar upptogs av en kinesisk man med shoppingvagn. Han tittade inte heller på mig. Nej vi stod återigen inklämda vid dörrarna och till skillnad mot på tåget så fanns det i stort sett ingen yta alls där. Varje gång bussen stannade fick jag vrida vagnen och släppa av folk som var så jävla stressade att dom höll på att meja ner oss för att komma av. Nä, skulle nog aldrig klara av att bo i stan. För många idioter:) Nu är det sängen som gäller efter underbart god mat och trevligt sällskap. Omöjligt att få en bra bild på Lowe numera. Han rör sig, blundar eller gör någon konstig min. Det blir inte bättre än såhär gott folk! Ska drömma om vår match imorgon. Ska drömma att jag gör 400 mål:) Sleep tight!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0