Jobbigt med andra barn

img_6929 (MMS)

Han slocknade som en liten gris på vägen hem från öppna förskolan. Jag kom dit svettig och ofräsch som vanligt. Kan jag inte ta det liiite lugnt när jag går liksom? Funderade på en sak när jag gick hem. Inte så att jag frågade hur gamla eller unga alla mammor var men jag tyckte dom kändes jääättegamla. Typ fossilgammal. Är det jag som har en skev självuppfattning eller är dagens morsor rätt så gamla och mossiga? Jag satt där för mig själv och kände mig minst 10 år yngre än alla andra. Jag fyller 29 om en och en halv månad så jag är ju inte direkt en lammunge längre. Kommer jag att bli en sån där patetisk människa som vägrar inse sin ålder och klär sig som en fjortis? Säg till i så fall. Det är inte ok! Appropå det så kollade på Rachel Ray imorse. Har en ny idol. Inte Rachel men Joan Rivers. Först när hon klev in på scen så tänkte jag bara oh my god men sen när hon började prata så kände jag att jag började älska henne mer å mer. Och nu...nu ÄLSKAR jag henne (värmländskt uttal) Vilken pantertant. Helt sönderopererad men det erkände hon direkt samtidigt som hon sågade alla andra patetiska kändisar som inte gjorde det. Sen sa hon även att hon kunde göra en pedikyr och en mammografi samtidigt. Hahaha! Fattar ni? Tror att jag också skulle kunna göra det faktiskt med mina orangutang pattar. Nej hon var hur rolig som helst. Jag vill bli som hon när jag blir stor fast minus botoxen och det kattliknande fejset. Eller kanske botox. Men INTE kattfejs. Måste bara berätta en annan grej. När vi gick till öppna förskolan så gick vi förbi en av villorna här i området. Där bor det en transparent kvinna från typ Ryssland eller nåt som ser ut som om hon skulle lukta lik (bara så att ni får en bild;). Jag har länge misstänkt att hon är en samlare. Ni vet en människa som typ har 3000 katter hemma varav 2 är i bra skick. En samlare alltså fast inte katter utan fåglar. Jag fick mina misstankar besannade när det stod folk från Stockholms länsstyrelse utanför med plastskydd till fötterna och handskar på sig. Dom "diskuterade" på engelska med liktanten som vädjade för sina fåglar. Tänk hur äckligt det måste lukta där inne. Fyfan! Vill passa på att tacka för alla superfina kommentarer jag har fått. Det värmer i hjärtat och gör det ännu roligare att skriva! Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0