Barmorskan "Britt"

Jag kallar henne "Britt". Man vet aldrig vem som känner vem. Jag var ju på MVC igår för att fixa p-piller och jag glömde berätta om "Britt". Britt var ungefär 60 år gammal och lät lika vuxen som en smurf! Ville skratta högt varje gång hon öppnade käften men så pass väluppfostrad är jag ändå att jag lät bli. Man är inte särskilt förtroendeingivande när man pratar så. Hon kan väl inte direkt rå för det kanske men ändå. Dessutom så var hon så otroligt sävlig. Nä. Rejäla tag och basröster föredrar jag.

Kollade idrottsgalan igår. Många som fick pris. Stoffe undrade varför inte jag var nominerad i kategorin "årets funktionshindrade idrottare". Håller faktiskt med! Herregud jag är ju trasig överallt och har i princip protes både på knät och snart vid höften. Har jag sagt det? Att jag funderar på att byta ut alla kroppsdelar mot plast! Det rostar aldrig och känns ganska hållbart:) Fpr nog bli så på sikt. Hon som delade ut priset vann förra året. En kvinna utan armar som simmade. Kan köpa att hon vinner framför mig faktiskt;) Har ni sett i handikapp-OS där blinda åker skidor och har en som åker före? Har för mig att jag såg någon sist på OS som åkte störtlopp så men nu såhär i efterhand så låter inte det riktigt rimligt.

Nä dags för dagens andra kopp kaffe!

Kommentarer
Postat av: Anna Andersson

Haha, tror jag vet vilken bm det är du pratar om! Mjäkigare människa får man nog leta efter;) kram på dig, alltid lika kul att läsa din blogg!!

2011-01-18 @ 22:36:44
Postat av: Anna Andersson

Haha, tror jag vet vilken bm det är du pratar om! Mjäkigare människa får man nog leta efter;) kram på dig, alltid lika kul att läsa din blogg!!

2011-01-18 @ 22:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0