Mitt alldeles egna underbara lilla mongo:)

Hur rolig är han inte? Klarar inte av blixten på kameran men älskar ändå att vara med på bild! Sen vill han gärna sitta och bläddra bland bilderna och titta på sig själv. Då sitter han och pratar högt för sig själv med världens blidaste lilla gulliga röst. Mammas hjärta. Det syns på bilderna att han är min son i alle fall;)



Spelat match idag igen. Vinst med futtiga 4-2 men dock vinst! Satan va jag har bulor på smalbenen. Nästan ett öppet sår. Då förstår ni nivån på spelet. Riktig grisfest faktiskt:) Svin ska svin ha eller hur är det nu man säger?

Har ätit laktos och kolhydrater i mängder denna helg...igen. Vet inte hur och när vi ska resa oss ur detta fördärv? Tur att man rör sig. Tror faktiskt inte att det har straffat sig så mycket än så länge men det är väl bara en tidsfråga.

Var runt och kollade lite golv idag. Hann bara med Hornbach och Bauhaus och där hittade vi inget som vi gillade. Kom däremot hem med lite kattleksaker. Märkligt. Det hade dom massor av på Hornbach av alla ställen? Katterna blev glada. På tal om katterna. (litet sidospår) Snacka om att jag var totalt förvirrad inatt vid 4-tiden när jag vaknade av kattbråk på trappen. Upp yrvaken och drog upp dörren. Där på varsitt trappsteg satt båda våra katter...trodde jag. Kollade snabbt bakom mig in i hallen och där satt också en katt. Gnuggade mig i ögonen och kollade på trappen igen. Mycket riktigt två katter som såg exakt ut som våra. Visade sig vara en...trummvirvel...copy-cat! En ny katt i området som inte presenterat sig ordentligt för oss föräldrar och tydligen inte kommer överrens med mina små grisar. Såg exakt ut som vår hankatt Zorro! Svart med vita inslag. Hoppas vi får med oss rätt katt i flytten. Lär ju ana oråd om den katten vi har i bilen INTE skiter och kissar på sig. Det gör han nämligen alltid. Nu vet ni det också. Vet att ni gått och undrat:) Tillbaks till golvet. Laminat blir det. Parkett går visserligen att slipa men när det väl är dags så kommer man förmodligen ändå ha tröttnat på golvet och vilja ha ett nytt. Alltså ett bättre val ekonomiskt med laminat:) På vägen hem åkte vi förbi Kristina & Petter och snodde med oss 15 av deras 100-tals flyttkartonger. Tack för det! Känns tryggt att veta att vi inte behöver snåla med packandet. Fanns fler att hämta.

Nu en film som heter "the social network" som bla. handlar om facebook. Stoffe som tyckte att jag borde se den som någon typ av terapi. Han tycker att jag facebookar och sitter på internet rent allmänt lite för mycket. Förstår inte aaalls vad han menar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0