Salemstaden

Jo så hette den faktiskt en gång i tiden. Hette också Slem under en kort period. Undrar varför dom beslutade att ta bort det namnet? Hur som helst så är denna pyttelilla kommun nästan mindre än vad man kan tro. Vet att ni nu tänker OMÖÖÖÖJLIGT men det är faktiskt sant.

Har inte varit särskilt mycket ute i svängarna sen vi flyttade till Salem 40 mil söder om Stockholm (om det nu ens finns några "svängar"..?) men idag vart det Kolgrillen med mamma och pappa. Min nya familj, Lowe och Stoffe, var såklart också där. Vilka sitter där när vi kommer in om inte familjen Åström/Carina. En "hjälpsam" man såg till att vi fick sitta långbord och bestämde att vi skulle möblera om hela resturangen. Denna man var inte i vårt sällskap ska jag bara tillägga. Vi tvingade oss med andra ord lite "fint" på Ylva, Carina och Ronja. Är däremot rätt säker på att invändningarna inte var så stora. Eftersom dom i princip hade ätit klart vart vi ganska snart ensamma vid vårt extremt långa familjebord med en kraftigt övervilad (samma som när vuxna är överförfriskade) Lowe som höll låda för allt och alla och betedde sig som om han ägde stället. När vi hade ätit klart så passade jag och Lowe på att ha lite "springa-och jaga-tid" tillsammans och samma man som tidigare möblerat om hela resturangen åt oss började prata med mig. "Hej Stina, vad kul att se dig"...Hmm tänkte jag och hjärnan gick på högvarv. Jag visste att jag kände igen mannen men fan inte ifrån vad. Det är dessutom typ 9 år sen jag flyttade från Salem! Kan ju trösta mig med att jag måste vara ganska lik 20-åriga Stina. Eller så ska jag vara ledsen. Hårfin gräns. Hur som helst. Jag pratade tillbaka väluppfostrad som jag är men fattar fortfarande inte vem han är. Slutar med att jag får ett visitkort med hans firmauppgifter på. Måleri och Bygg. Jag kunde ringa närsom helst och fråga om vadsom helst, bara för att det var jag!? Hjärnan gick nu ännu mer på högvarv men jag fattade fortfarande inte vem människan var, mer än att han kändes bekant. Med tanke på att han förmodligen var 30 år äldre än mig så var ju ett gammalt liggsår direkt uteslutet. När vi alla sen reser oss upp och går så tar han Stoffe i hand och hälsar och förklarar då ÄNTLIGEN att han kört den sk. "vinkbussen" i Salem. Jo där trillade poletten ner. Problemet är dock fortfarande att jag ALDRIG åkt denna vinkbuss!? Min enda slutsats av detta bisarra möte är att han måste känna igen mig från tiden när jag var Konsum i Rönninges bästa kassör. Haha..okej. Kanske inte riktigt men jag jobbade i alle fall där:) Jag var 16-18 och alltså minst 11 år sen. Måste ha gjort ett sjuhelvetes jobb med gurkorna (PLU nr 704) och tomaterna (kvist - PLU nr 904 och vanliga - PLU nr 900)  eftersom jag tydligen gjort ett sånt starkt intryck. Ska fundera mer nu medans vi kollar på film men det här är min enda "logiska" förklaring i dagsläget.

TGIF!

Kommentarer
Postat av: Reneida

40 mil söder om Stockholm?! :)

2011-08-26 @ 22:19:29
URL: http://minisresa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0