Trotsåldern?

Mitt A-barn har förvandlats till ett monster! Bara i små stunder åt gången men ändå. När det väl blixtrar till blir jag livrädd. Han protesterar i form av galna illtjut och kastar sig på backen. Lagom spännande bland folk...eller inte. Ja ja. Är väl förhoppningsvis bara en fas. Dessutom så blir man beskjuten av olika saker så fort man säger nej och han har nåt att kasta i handen. I bästa fall en napp. I värsta fall en fjärrkontroll.

Var på Biltema idag och lämnade tillbaks världens sämsta torkvinda som inte gick att spänna upp. Alltid lika segt i den lilla butiken där. Herregud säger jag bara. Det var mordisk stämning bland dom som väntade och personalen högg proffsigt tillbaks?

Åkte sen vidare och handlade hissgardiner på Jysk som jag hoppas ska bli fina i köket. Blev lite smygreklam där;) Hittade en matta till Lowes rum också som jag måste "känna" lite på innan jag bestämmer mig. En grön rya. Tror att det blir bra. Ska lägga upp bilder så fort det mesta är på plats. Han invigde sitt rum igår och sov hela natten faktiskt. Sen på förmiddagen så förstörde han väggarna genom att köra krock-race med sin lära-gå-vagn. Den är numera mystiskt "försvunnen". Han körde den mot golvlisterna och pressade upp det svarta partiet på själva vagnen mot väggen när det tog stopp och gjorde märken lite här å där. Kul. Verkligen.

Har framkallat bilder idag för första gången EVER! Sämst, sämst, sämst. Men bättre sent än aldrig. Det blev två fina svartvita på canvas. En på mig och Lowe näe han är nyfödd och en på Stoffe och Lowe. Ska vara i sovrummet tänkte jag. Sen framkallade jag ett foto collage på Lowe och utvalda bilder från hans första år. Svårt med tanke på att det finns ungefär 5.000.000 bilder att välja bland. Framkallade lite allmänt också. Annars undrar jag lite vitsen med att framkalla? Man borde kanske sätta in bilder i album men helt ärligt så vem sitter och tittar i det? Ska kolla om det finns nån smart sida på internet där man kan skapa virtuella fotoböcker. Någon som vet kanske?

För övrigt så är jag säker på att jag kommer hamna i helvetet nu. Svor åt en kvinna som skulle parkera här hemma igår eftersom hon tog 8 timmar på sig att hitta backen. Sen 8 timmar till för att lägga i 1:an och köra framåt. Hon trodde dessutom att hon körde en buss eller nåt eftersom proceduren gjordes om minst 4 ggr. När vi väl kom förbi såg jag den. Vit och slät. PRÄSTKRAGEN! Ja ni förstår ju att det är kört nu.

Kommentarer
Postat av: Jacqueline

Hahaha, men jag äääälskar ju fotoalbum. Tycker ärligt att det är skitkul att kolla i dom :-)

2011-04-27 @ 09:31:11
URL: http://jacquelinep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0