ZZZzzzzzz.....

Orkar inte ens skriva loggen.Tror ändå att den här natten var bättre och vi kämpade oss igenom natten utan att ge honom någon mat vilket också är ett framsteg. Fattar inte varför han envisas med att bajsa på natten?? Bajsa på dagtid som oss andra tack! Varje morgon står man nyvaken och undrar va fan det var som hände och byter en extremt nergjord blöja. Inte så trevligt. Kanske är tur att man inte riktigt är med i matchen vid närmare eftertanke. Då kanske man inte riktigt hinner reagera på lukten..haha!

Igår var det nattning nere i innebandyhallen av pappa medans jag värmde upp inför träningen. Funkade skitbra och för första gången sov han hela träningen igenom! Han vaknade dock tidigare än planerat men det var precis när vi skulle åka hem ändå. Bra planerat alltså. Hem och göra om proceduren så fort vi kom innanför dörren och lyckas få honom att somna om relativt fort....men sen mellan 3 och 7 är allt bara svart. Har ramsat och buffat.Buffning skulle enbart göras i krissituationer men hela natten var en lång sådan så det buffades som aldrig förr! Hur som helst riktigt sänkt idag och kuren börjar göra sig ordentligt påmind!

Jag har vägt in mig..har gått ner mer än 2 hg som jag hade gjort sist men fortfarande inte mycket och FAN att det ska gå så segt. Ja ja..nu är det GI light + onyttighetslöfte som gäller och om inte det funkar så funkar inget! Som ni märker så vill jag inte berätta vad jag väger...det hade inte ni heller gjort om ni hade min buk:)

Nu ska han sova sin första middag...45 minuter på mage! Hejdå hejdå

Kommentarer
Postat av: Linn

Äh vafan låt ungen va ;)

Ni kommer ju gå under!

Ni måste få in rutiner... Låt han liga på rygg om han vill det. Ha en fast tid ni lägger honom och har ni innebandy så står säkert barnvakterna på kö :) låt han vakna en gång på natten och äta... Han växer ju som en tok!

Ha även en "senast-tid" når ni väcker honom på sista dagliren

2010-09-15 @ 10:37:23
URL: http://linnpeterzon.blogg.se/
Postat av: Linn

Oj ja råkade trycka på skicka kommentar :S



Dagluren skulle det stå... Vi lägger Elsa åtta på kvällen, så vi försöker väcka henne senast tre timmar innan det på vilan men ibland fyra timmar innan så hon år duktigt trött på kvällen!

2010-09-15 @ 10:40:04
URL: http://linnpeterzon.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag tror också att det kommer ge sig med tiden Stina,

Fast ja förstår att ni försöker! Men börja med att försöka få två, kanske tre relativt fasta tider som han sover på dagarn. Brukar ju vara lättare än natten då man själv är liite piggare!

Sen finns det ju oskrivna regler om att barn helst inte ska sova längre än till 3 på em för d stör nattsömnen, det kan man ju kanske rucka lite på, men kan ju vara värt o pröva några dagar, om ni nu inte orkar genomföra Sova hela natten metoden!



Lycka till o kämpa på! :)

2010-09-15 @ 10:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0