Hektisk dag till ända

img_0380 (MMS)

Dagen började med dop för vår lille Lowe Alessandro Axelsson! Klockan 7 gick vi upp och 9 började vi stöka i köket och lokalen som vi skulle vara i! Herregud va mycket det var att göra och jag är evigt tacksam till mamma, bästa svärmor Lena och Carro som hjälpte oss idag! Hade aldrig gått utan er hjälp och middag med vin och papptallrikar utlovas till er inom kort:) Självklart också min nye man Daniel som styrde upp paketöppning och bästaste Isabelle som sjöng otroligt vackert för oss i kyrkan! Höjdpunkten utöver det verkar ha varit när prästen Britt-Marie pratade om Christos i tid å otid...."Jesus Christos"...trodde han hette kristus;) När vi hade packat ihop allt så var det direkt iväg till tomtbergahallen för lite innebandy i DM. Vi vann med 5-4 (onödigt spännande om du frågar mig men vad gör man inte för publiken;) Spelade i "mammakedjan" och totalt blev det 1 mål och 2 assist för min del. Kan inte vara annat än nöjd med det heller! Måste ha varit övertrött när jag kom ner för jag var "mamma på speed" hela uppvärmningen. Eftersom allt var förskjutet så föreslogs det dans i omklädningsrummet istället för spring i korridoren och vi kickade självklart igång kalaset med Sean Banans "skaka rumpa". Succén var ett faktum och vi fortsatte i samma anda. Mycket luftgitarr och lite Djingis Kahn med Vikingarna. Introducerade de nya tjejerna i laget för vår HIBS-dans som vi har till. Två olika moves..(tur är väl det..annars hade inte jag kunnat vara med) Juck juck med armar framåt/bakåt följt av sidosteg med armarna i solhälsning. Haha..ja ni fatta va? Pappa ringde mitt i vår Spotify orgie och där nånstans var det dags att gå in på plan! Förresten..ser ni vårt nya matchställ på bilden? Ganska snyggt om du frågar mig men av någon anledning så sitter mitt lite tight...hmm;) Äntligen hemma sen så blev det en riktigt kulinarisk middag i form av smörgås med 3 olika pålägg...ost, skinka och leverpastej. Även gurka fanns där som en smakhöjare och till det serverades Oboy! Haha...så gott och skönt att slippa laga mat. Snart ett glas efterlängtat rödvin och lite plopp...kommer låta så sen när jag ätit upp dom också..."plopp, plopp" Imorgon är det DM igen men den här gången för Stoffes lag som han tränar. Jag och Lowe ska köra hallhäng och köpa lerre i tjorren:) Puuuuuuuuuuuuuss


Kommentarer
Postat av: Dj'äken

Fan vad snygg du är i matchstället =D Kul att det blev en fin dag och ett bra dop gumman!



Kram kram

2010-09-05 @ 08:07:50
Postat av: Bettan

Stina, du kan ju alltid dansa "Röra Grytan".

2010-09-06 @ 10:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0