Nya kuddar

img_0389 (MMS)

Gillar mina nya kuddar skarpt...har två andra varianter också i soffan men de här två är helt klart favvisar! Idag har vi vart på Fruängens barnläkarmottagning och träffat doktor Christina. Underbar kvinna som försökte hjälpa oss med Lowes magproblem. Hon tror att han snarare lider av förstoppning än allergi så vi ska testa ännu mer laxerande en period och se hur det går. Skönt att pricktestet för komjölksallergi inte visade nåt men man kan ju aldrig vara säker på ett sånt tydligen. Hur som helst så ska vi äta vanligt ett tag och Lowe var gladast av alla när han fick majsvälling istället för äcklig trögflytande mjölkfri när vi kom hem från Fruängen. Nä proppa i han katrinplommon och laktulos så ska det nog bli sprutti bang bang i brallan! Kors i taket men Stoffe säger (nu) att han ska med och springa sen! Jag har inte sprungit mer än på innebandyn nu på två veckor och har svår abstinens. Knät känns fortfarande ok så lika bra att testa:) Lite orolig för att jag ska ha tappat redan eftersom kondition minst sagt är färskvara. Får se om vi får barnvakt i 1 timme till lillen eller om han får haka på i vagnen. Köpt en blöjhink idag också...har varit väldigt anti blöjhink eftersom jag tycker dom är så fula men insåg att jag ogillar bajslukt mer! Nu ska det bara vara fräscha odörer i badrummet framöver...haha..det rimma och haha 2...inte så troligt så länge inte vår avföring också hamnar i blöjhink! Lowe är förresten helt out of control i sin spjälsäng! Hittar honom i alla möjliga omöjliga positioner...kan det vara farligt för dom? En annan sak..behöver tips till hösten/vintern. Ska man satsa på overall eller jacka+långkalsong och vilken typ av åkpåse är bäst?? All you mamas out there! Tips tack:)


Kommentarer
Postat av: Linn

Åkpåse tror jag inte eftersom han snart kommer byta vagn (om han inte gjort det redan) och ska ha benen på varsin sida om det lilla bältet i mitten! Kör på ovarall! Lätt!



Vad gäller sängen så säger jag bara SÄNK DEN!! När Elsa började röra sig sådär så tog det bara typ en månad innan hon försökte ta sig ur den!



Puss

2010-09-06 @ 20:27:15
URL: http://linnpeterzon.blogg.se/
Postat av: Fia

Overall helt klart då håller det ihop överallt och han slipper få snö på magen när vi ska åka pulka:)

Har för mig att det finns åkpåsar med speciella hål just för bältet...men jag kan ha fel. Men har för mig att vi har en sådan men den har jag inte plockat fram än.

Kram kram (Fin soffa ni har köpt:)

2010-09-06 @ 20:52:39
Postat av: Carina

OVERALL säger jag bara!

= )



Kram

2010-09-07 @ 18:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0