Veterinären

Jag lyckades få en återbudstid idag för Zorro killen. Shit vilket pusslande med sönderstressad apatisk katt i bur och liten Lowe. Bägge skötte sig exemplariskt på vägen dit. Inget bajsande (från någon part), inget jollrande/jamande utan bara en fullständig behaglig tystnad. Lugnet före stormen tänkte jag! Väl där så fick vi vänta i evigheter innan vi fick komma in och Lowe vill ju numera röra sig heeeela tiden. Snacka om utmaning med tanke på att jag inte ville släppa ner honom i väntrummet på dom skitiga golven. Till slut in och väl inne fortsatte Zorro att sköta sig exemplariskt. Fick upprepande beröm från både veterinären och sköterkan. Ett A-barn. Jag fostrar bara A-barn.... och A-djur:) När vi skulle packa ihop oss så var jag helt färdig. Svettig som ett svin. Däremot så skötte dom allt mot försäkringsbolaget och det slutade med att jag "fick" 900:-. Sist vi var där så betalade vi 2.400:- och nu vet jag inte vad det gick på. Vi fick alltså stå för 1.500:- själva. Sjuka priser ärligt talat. Trots att man är försäkrad:( På vägen hem började det bra men slutade mindre bra. Zorro la en riktig bajskorv som fick hela bilen att stinka. Lowe somnade in av stanken och jag gasade på. Det enda positiva med det var väl att han för en gång skull inte satt apatisk i sitt eget bajs utan han försökte faktiskt undvika det. Nu ligger han sur som en statyliknande sfinx på tv-bordet. Mammas lilla fis:(

Nu IDOL och invänta träningsvärken...nice:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0