Tjejmiddag

Igår var det halv 8 hos mig hemma hos Tessan. Jag kom lite tidigare och försökte leka Helge Skoog i hennes kök. Tror inte att det gick så bra. Det bjöds på en utsökt fisksoppa med saffran, lax, grädde, potatis och morötter. Jag åt inte potatis och morötter och det känns ju aldrig kul att inte äta det som bjuds men ville inte fuska:( Husmor som hon är denna Tessan hade även bakat Foaccia...som jag inte heller åt..haha! Men det såg gott ut! Det serverades även vitlöksaioli som jag fullkomligt dränkte min soppa i! Älskar vitlök..ÄLSKAR..fattar ni!
Till efterrätt (och ja, här kom fusket) så serverades en mousse bestående av turkisk yougurt, hallon, grädde och....honung. Honungen var väl det som inte var ok så i övrigt en godkänd efterrätt. Den toppades med en ruta mörk choklad också. Mmmmm:) Jaja. Jag får nog ställa in mig på att inte gå ner så mycket vid invägningen på tisdag och ta nya tag nästa vecka.

Idag är det match mot Lövet. Vi ska krossa har jag bestämt. Lowe ska hänga med Tessan och Stoffe åker till Västerås för att spela mot Tillberga med sitt Tullinge. Trist för han blir borta hela kvällen och kommer hem skitsent. Blir söndagsmys i min ensamhet:( Blir alltid apatisk med mat när jag ska äta själv. Skulle nog vara skitsmal som singel. Eller kanske inte. Skulle nog tröstäta hela tiden och svälla som en ko!

Lowe ville inte somna om igår när vi kom hem så han fick sova med mig i sängen. Första gången nånsin och både han och jag hade nog blandade känslor. Mysigt men konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0