LCHF

Here we go again! Körde ju ett race innan jag visste att jag var på smällen med LCHF men trodde att jag kunde fuska hela helgerna. Resultat=viktuppgång! Haha. Kan varmt rekommendera denna diet om man vill gå upp i vikt. Mycket fett och inga kolhydrater måndag-fredag eftermiddag och sen kolhydrats- och sockerfrosseri fredag kväll-söndag.
Nu när jag ändå har onyttighetslöfte så ska det nog gå bättre:) Vet att LCHF skulle få min mage att må så sjukt mycket bättre också! Kan ju inte direkt bli risigare;)

Var med Zorro hos veterinären idag för att ta ut dränaget som han har haft fastsytt i kinden. Förutom sjukligt mycket dreggel så skötte han sig exemplariskt. Inget bajs eller kiss i buren. Sprayen vi köpte som ska lugna honom måste med andra ord funka. Fyra bilresor utan att han har skitit ner sig!

Lowe rasade nyss rakt in i tv-möblen och sen vidare ner på golvet. Inge gråt eftersom Peter Cech mössam dämpade fallet:)

Igår när vår andra katt Sessan (även kallad stora morran) kom in sent för att trycka i sig lite torrknax och sen springa ut igen så försökte vi tvinga henne att vara inne en stund. Sin vana trogen så fräste hon 311 gånger på Zorro. Blir såhär efter varje sommar när de har varit ute. Som förvildade. Nu är hon väl rädd för tratten som han har på sig oxå. Underlättar ju inte direkt. Vi lyckades hur som helst inte medla och Stoffe var väldigt bekymrad. Sin vana trogen (varje höst är det samma visa) så tycker han att vi ska ringa hit en kattpsykolog. Haha! Ser det framför mig. Hur som ligger på en varsin divan och gråter ut. Undrar om mycket handlar om deras elaka mamma? Snacka om kvacksalveri. Nä...bättre att hoppas på en riktigt kall vinter. Då är dom inne mycket och någon gång fram emot vårkanten så kanske dom tom kan ligga i samma säng:) Dom älskar ju varandra innerst inne.

Sa nyss till Lowe att han måste knubba på sig lite. Stoffe hörde och frågade om det var honom jag menade. Jag svarade med ett hånskratt:) Kärlek!

Kommentarer
Postat av: LCHF

Det svåra med LCHF är precis i början då man fortfarande har ett sug efter sötsaker, men det försvinner vecka efter vecka och tillslut så är det helt borta. Det gäller bara att ge sig fan på att inte äta godis. :)

2010-10-16 @ 14:13:38
URL: http://www.lchf-forum.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0