Vita krukor

Skulle först ha lagt upp en bild på mitt nya fina smyckesskrin i lite chabby chic stil! Älskar det...så fint:) Tyvärr så funkar inte min telefon som den ska så det blev ingen bild idag. Oj va jag har flängt runt med Lowe och Sebbe idag. Först till Bauhaus där det var dags för kändisspaning igen. Staffan Olsson gick runt och snackade i mobilen. Shit vilken lång karl...galet. Skulle smygfota men fick aldrig riktigt läge tyvärr. Köpte lite ljung till en kruka ute och fredskallor till sovrummet. Det får funka så länge med fredskallor. Tips tas gärna emot om tåliga och fina blommor. Har testat orkidéer och våreld i det fönstret och dom har dött. Morgonsol och sen ganska mörkt. Garderobsblommor har jag i vardagsrummet och jag gillar inte riktigt dom heller. Tråkblomma. Finns egentligen bara en blomma för mig och det är orkidén....åh va vackra dom är:)
Ja Hej och välkommen till Stinas blomsterblogg...haha! Tillbaks till viktigare saker.

Vidare till Biltema. Också känd som världens tråkigaste affär. Började bli ordentligt hungrig också och hyfsat irriterad. Gick ändå snabbt eftersom Sebbe inte hittade vad han skulle ha. Observera nu att jag hela tiden är på jakt efter vita blomkrukor. Okej tillbaks till sak. In på ICA Maxi och kolla krukorna där. Icke..inte en enda vit rundformad kruka. Går apatiskt mot fruktdisken och är bara inriktad på en sak. Banan. Måste ha. Tyvärr så måste man gå förbi städavdelningen innan man kommer till fruktdisken och där vart vi fast:) Eftersom jag älskar den avdelningen så glömde jag hur hungrig jag var och stod istället och luktade på olika rengöringsmedel. Slog till på nån ny typ av luftfräcshare. Morning mist och nåt annat. Luktar ljuvligt och jag sprutade hej vilt så fort jag kom hem! Man fick dessutom 2 för 1. Klockrent. Tydligt var det dock när jag läste instruktionerna att dom inte kunde ersätta goda hygienvanor. Synd. Jag som hade tänkt sluta duscha och bara spruta morning mist över hela bodyn. Den ska däremot eliminera dålig lukt och kan användas på tyg. Love it:)
Blev lite annat städ "lull-lull" också. Vidare mot näring och banan. Duktigt lågt blodsocker nu men det vart tippi topp igen efter intag. Jävla kanelbullens dag överallt också. Konstant kanelbullsdoft i snoken som retar. Kul när man har onyttighets löfte. Verkligen. Stod dock emot trots den enorma hungern.
Ut från ICA och vidare in i nån konstig "vi-har-allt-och-ingenting" affär. Hittade inga krukor här heller. Vidare till In&Finn (där jag hittade mitt fina smyckesskrin) men icke...inga krukor. Vidare till Rönninge för att släppa av Sebbe. In i en lokal "lull-lull" butik där dom försökte sälja på mig fula betongkrukor för 80:- styck. Nej..in på Konsum och inte heller där några vita krukor. Vafan! Precis som om vita vanliga krukor skulle vara nåt konstigt!? Ger upp och åker hem. Kommer hem hungrig och trött och med en Lowe i passagerarsätet som har samma sinnesstämning och inte kan tygla sig riktigt lika bra som mamma. Jaha..ingen hemnyckel! Åååååh. Ringa Stoffe och åka till golfbanan för att hämta hans nyckel. Tillbaks hem. In med ungen och försöka få honom att vila. Inte det nej. Låter honom ligga och jollra medans jag plockar och planterar ljung. 1 och en halv timme senare somnar han. Jag = zoombie. Steker blodpudding och äter den som den är utan nåt till.
Vi har fotografering imorgon av lägenheten så därför denna stress att få tag på prylar. Försöker skala av lägenheten lite så att den inte ska vara så prålig. Efter blodpuddingen så var jag i alle fall människa igen. Snart kommer jag att totaldäcka på soffan men först lite kaffe-latte:) Öppnar ett av överskåpen och tittar runt lite. Vad står där? Jo..TVÅ VITA BLOMMKRUKOR! Hahahaha....herregud va blond jag är:)

Oj vilket långt inlägg! Förstår om ni slutat läsa redan:) Började med en detox idag. Fy va vidrigt den smakar. Blandade första dosen av totalt tre idag med vatten och höll på att kräkas. Blev lite bättre när jag köpte juice och blanda med men fyfaan asså. Tur att det bara är 2 dagar totalt. Ska bli intressant och se om det kan kicka igång kroppen på nåt sätt. Nä nu ska jag sluta skriva. Jag lovar:) Hejdå hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0