Bitter, bittrare, bittrast!

Börjar bli riktigt less nu! Hur jäkla svårt ska det vara för min äckliga kropp att fatta att den ska släppa ifrån sig fettet? Den håller ju fast vid det som om det var det sista i världen. Hela fett-storyn kommer här så att ni ska förstå.

Gick upp ca 20 kg under graviditeten trots extremt aktiv livsstil. Cyklade till och från jobbet (1,4 mil) fram tills snön kom någon gång i December och jag födde i Mars. Sprang och tränade allmänt intensivt och ofta (3-4 ggr/vecka) fram till 5:e månaden kanske och utöver detta gick jag 1 timme/dag under heeela graviditeten. Var till och med ute och gick med värkar. Så nej, har inte legat på latsidan. Dessutom så tänkte jag på vad jag åt utan att bli anorexi psyko. Men sunt leverne.

Nu 7 månader efter födsel så har jag 2 kg kvar till samma vikt som innan men det är inte en vikt jag är nöjd med. Det är 10 kg för mycket som jag vill tappa! Jag började träna 7 veckor efter att Lowe föddes. Och då menar jag TRÄNA. Innebandy, löpning mm. Tramsträning som promenader har jag ägnat mig åt sen kom hem från BB och har i princip gått 1 timme/dag sen dess (nu snackar vi powerwalk, inte mystempo). Har sedan dess ökat träningsdosen successivt och har dessutom hunnit testa på viktväktarnas amningsprogram i några månader också. Det sög, hände inte ett piss! Under sommaren så var det försäsong för innebandyn och under ungefär 2-3 månader så tränade jag 6 dagar/vecka! Kunde vara 3 stycken långpass på 45 minuter och intervaller på 30-40 min 2 ggr/vecka + ett fyspass. Under denna period fortfarande promenader! Har ammat fram till 6 månader och dessutom världens hungrigaste barn. Bara det borde ju sugit näringen ur mig tycker man. Under dom 2 tokintensiva månaderna i somras så gick jag ner...håll i er nu....2 hg! 2 jävla skit hekton!! Det är ingenting. Bajsar nog ut mer än så. Gav jag upp? nej då. Tränar fortfarande men nu kanske 3-4 ggr/vecka + promenader. Äter jag godis och chips och skit hela dagarna? Nej sedan 1 månad tillbaks ingenting onyttigt! Fattar ni..INGENTING! Har jag gått ner under den månaden? Nej. Har jag gått upp? Ja...2 hg! 2 jävla piss hekton!! Haha..så ironiskt att jag dööööööör! Så OM jag är lite på hugget ibland kanske ni förstår varför. Just det..glömde..har typ kört GI också sedan jag slutade med Viktväkarna. Kanske inte helt slaviskt men ändå.

Jag tror att jag snart kommer att bli knäpp om det inte händer nåt! Psyko....
HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP! Jag ger snart upp och blir tjockis på riktigt:(

Kommentarer
Postat av: Linn

Men vafaaan... Nåt måste ju va fel! Jag har hört att viktklubb ska va bra. www.viktklubb.se ! Där räknar man kalorier in och ut och man lever näst intill svält men ska tydligen funka skitbra! Try it! Kolla katrins blogg. Hennes PT lottar ut gratis pt-timmar med honom. Han verkar va grym. Skriv exakt den här historien till honom då kommer du lätt vinna!

Puss

2010-10-04 @ 00:40:24
URL: http://linnpeterzon.blogg.se/
Postat av: Jonna

Gumman, jag förstår dig! Måste vara skit!

Gör som linn säger, då lär du vinna! Skriv samma sak till Katrin också så kanske du får lite medlidande och hon säger till sin PT att du borde vinna!



Pösss

2010-10-04 @ 08:01:07
Postat av: Carro

Bitterfitta ;-) puss på dej!

2010-10-04 @ 11:07:11
Postat av: NB

Hej, har du provat med att mäta kroppen? Du kan ju ha formats om utan att vikten gått ner. För tränar du får du ju muskler oxå som väger mer än fettet. Ibland är det viktigare att mäta kroppen än att väga den. Lycka till!

2010-10-04 @ 14:22:01
Postat av: Stina

Just det...glömde skriva det! Har även mätt mig men tack för tipset NB! Jag hade inte gått ner där heller:(

2010-10-04 @ 17:46:42
URL: http://mammastinkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0