8-månaders kontroll

img_0848 (MMS)

Lowe röjde först lite i väntrummet. Sen kom Birgitta och ropade in oss för kontroll. Först ett mått på längden och där hade han bara växt 0,5 cm sen sist! Han är nu 72,5 cm lång..eller kort:) Sen var det av med kläder och upp på vågen. Där fick han sitta upp för första gången och avslutningsvis så stod han på vågen. Han blev så till sig och firade med att kissa rakt ut! Han skrattade, Birgitta skrattade och jag skrattade! Lyckat:) Han väger nu 8840 gram så alltså ungefär lika mycket som min underarm nu med tanke på allt jag proppat i mig i helgen:( På med allt igen. Birgitta berättade för mig att han är väldigt tidig motoriskt och att han garanterat kommer gå till 10-månaders kontrollen. Kul:/ Förmodligen långt innan och att jag kommer få fullt upp hemma. Kul igen:/ Sen såg vi att en liten tandsing tittar upp lite i underkäken. Åh mammas lilla prins ska få sin första tand. Firade med att köpa lite tandkräm på apoteket. När vi kom hem försökte jag få honom att somna och när han väl somnat in så ringde det på dörren. Där stod farmor Lena, gammelmormor Irene, Svenne och kusinen Ebbe. Eftersom dom såklart ville träffa Lowe (man är inte riktigt lika poppis längre;) så tog jag upp honom. Han verkade nöjd med det och höll igång fram tills dom åkte nu vid 4. Zorro tog tillfället i akt vid allt hejdåande att smita ut i friheten för första gången på 2-3 veckor. Jag lyckades dock fånga in honom eftersom han fastnade vid första bästa cypress och insöp dofterna. Nu hatar han mig och sitter mest och blänger. Undra vad han smider för planer?


Kommentarer
Postat av: Jacobtanja

Big tnks for interesting and useful site!

2011-03-27 @ 17:24:55
URL: http://jacobtanja.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0