Äta bör man annars....

Börjar misstänka att mina bröst och Lowe har något otalt med varandra...anledningen till dessa misstankar är att han gillar att banka/slå på dom om han sitter vänd mot mig och när jag ammar så skriker han som en stucken gris!
Nä men skämt å sido så är jag lite rådvill...han fyllde 4 månader nu den 9/7 (HURRA, HURRA, HURRA) och då får man börja med så kallade smakportioner. Märkligt ord men så heter det i alle fall. Jag har börjat med gröt och det suger han i sig. Matningen tar ungefär 4 dagar eftersom det för varje sked som går in kommer ut tre!! Men men...bara å koppla på tåladmodet:) Så två mornar i rad så har vi ätit gröt jag och Lowe..jag fiberberikad med extra krossade linfrön för lite extra prutti bang bang och Lowe risgröt med mango och banansmak. Drar även några drag i spenen ner i talriken för att han ska känna att det är bekant (ja så sa dom på BVC att man skulle göra så då gör jag det:) Sen varje kväll  nu under en period så får han bröst+ersättning för att han ska stå sig ett tag. Igår var första gången på väääldigt länge som jag fick en 4-timmare på raken...senaste månaden så har han annars vaknat med 1-2 timmars intervall. Igår var jag levande död kan jag säga så det var tur att det blev lite längre sova just igår! Tror att det är en kombo av taskigt med mjölk i spenarna, tillväxtperiod, varmt satan utomhus och slut på sepmper magdroppar. Köpte nya för två dagar sen och märkte skillnad direkt så nu ska jag aldrig sluta, han får äta dom tills han är 18:D

Såhär chockad såg han ut när vi åt gröt i morse...tror att det är mitt febrila flaxande med den gröna plastskeden som gör honom förskräckt! Jag är kraftigt anti klet..(får väl se hur länge det håller i sig)


Var på Sunby idag och sola späcket igen...jag, Lowe, Tessan, Sara och hennes Mathias! Supermysigt och skitvarmt...jag doppade tårna på Lowe och han verkade tycka att det var skönt men vågade inte mer än så!
Åh..i skrivande stund 1-0 till Spanien!! Weeeii...hoppas nämligen att dom vinner så att bläckfisken Pål får rätt..han blir så ledsen annars:)

I morse åkte hjärtat till landet med sin bror och brorson samt Zorro och Sessans kusin Emil. Tanken var att kusin Janice skulle med också men henne fick dom inte in i buren:( Jag och Sussie (stoffes brors sambo) och Lowe åker på tisdag! Ska bli sååå skönt med lite avkoppling på landet!

Avslutade dagen med lite choklad, fysträning och bad:) Lowe fick också bada och som han gillar det! Ska försöka lägga upp en film:)

Eftersom mina vänner Tessan och Sara inte vet hur man går in på bloggen utan att jag lägger upp en länk på facebook så får jag väl göra det fortsättningsvis:)

Kommentarer
Postat av: Linn

Gulledej!

Nåt Elsa va 5 månader började vi med nåt som heter kvällsvälling (från just den åldern). Efter det började hon sova längre och längre på natten. Och 4 månader senare började hon sova 12 timmar utan att vakna. Ha tålamod kära stina!

Och va glad så länge du ammar för sen försvinner dom där hormonerna som faktiskt gör att man orkar vakna flera ggr per natt! :)

2010-07-11 @ 23:25:00
URL: http://linnpeterzon.blogg.se/
Postat av: Sara

Just, det är för svårt för våra små förvirrade huvuden att hitta hit utan fejan. Tack Stina för några minuters uppiggande läsning innan dagens andra höjdpunkt, lunchen!

2010-07-12 @ 11:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0