Utmaning

Vet inte om jag kommer få ångra detta men kan vara bra när inspirationen sviker. Det går ut på att man ska skriva i 30 dagar, om något speciellt varje dag. Det är min vän Linn som utmanat mig. Förmodligen så tycker hon att jag skriver om alldeles för tråkiga grejer..typ städning och så;) Haha!

♥ Dag 1 – Presentera mig själv.
♥ Dag 2 – Min första kärlek.
♥ Dag 3 – Mina föräldrar.
♥ Dag 4 – Det här åt jag idag.
♥ Dag 5 – Vad är kärlek.
♥ Dag 6 – Min dag.
♥ Dag 7 – Min bästa vän.
♥ Dag 8 – Ett ögonblick.
♥ Dag 9 – Min tro.
♥ Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.
♥ Dag 11 – Mina syskon.
♥ Dag 12 – I min handväska.
♥ Dag 13 – Den här veckan.
♥ Dag 14 – Vad hade jag på mig idag.
♥ Dag 15 – Mina drömmar.
♥ Dag 16 – Min första kyss.
♥ Dag 17 – Mitt favoritminne.
♥ Dag 18 – Min favoritfödelsedag.
♥ Dag 19 – Detta ångrar jag.
♥ Dag 20 – Den här månaden.
♥ Dag 21 – Ett annat ögonblick.
♥ Dag 22 – Det här upprör mig.
♥ Dag 23 – Det här får mig att må bättre.
♥ Dag 24 – Det här får mig att gråta.
♥ Dag 25 – En första. 
♥ Dag 26 – Mina rädslor.
♥ Dag 27 – Min favoritplats. 
♥ Dag 28 – Det här saknar jag.
♥ Dag 29 – Mina ambitioner.
♥ Dag 30 – Ett sista ögonblick

So here we go
Dag 1 - presentera mig själv:
Jag är 28 och ett halvt år och har än så länge ingen åldersnoja. Kan bero på att jag inte fattar hur "gammal" jag är och att jag får legga när jag köper snus. Nu var det i och för sig nästan 2 år sen eftersom jag slutade när jag blev på smällen. Får nog ta och testa igen! Får i alle fall alltid visa leg på bolaget och tycker inte att jag har allt för många rynkor i fejset! Nog om det. Det bästa som har hänt mig kom den 9/3 i år. Min son Lowe! Galet hur mycket man kan älska en så liten människa så mycket. Det nästbästa som har hänt mig är Stoffe, min sambo sen 8 år tillbaks. Massa kärlek till honom som förmodligen är den enda människa som skulle orka bo med mig och alla mina egenheter.

Born and raised i Salem-staden. Ni vet där dom har nazistmanifestation varje år. En manifestation som jag för övrigt hoppas att dom får arslet ur vagnen och förbjuder nyss! Tillbaks till sak:) Jag var en extreeeemt pedantisk människa när jag var liten. Älskade att städa redan då. Vet att jag t.ex. rev ut alla trosor som pappa lagt in i min garderob och vek dom innan dom åkte in igen. Då var jag väl typ 4-5. Mina leksaker fick man i princip aldrig leka med. Det var mer som ett museum i mitt väääldigt raaaasa (läs rosa) rum. Älskade rosa också. Redan då;) Min största skräck var släktkalas och när mina småkusiner skulle komma hem till oss. Stod och vaktade i mitt rum så allt var kvar på rätt plats. Idag är jag om möjligt mer pedantisk och det första jag gör när jag vaknar på morgonen är att dammsuga. Spelar ingen roll hur trött jag är. Sugarn åker på i vått och torrt. Kanske är tur att vi bara bor i en 2:a. Annars skulle det stackars barnet förmodligen aldrig få frukost! För att nämna några störda grejer som Stoffe får stå ut med så får man t.ex. aldrig gå barfota i vardagsrummet/köket eftersom det blir fläckar på golvet då. Man får heller aldrig ta med fingrarna på mikron utan måste öppna med hjälp av armbåge, knoge eller allra helst med något tyg emellan. Det här är också för att det inte ska bli fläckar. Ja jag vet, jag är störd. Och fatta att han köper allt det här och älskar mig ändå!?

Jag har 13 kusiner, 3 fastrar, 3 farbrödrer, 1 moster, 1 morbror och en hel del massa annat där emellan! Galet stor släkt. Min syriansläkt:) Min familj ska jag tydligen gå in djupare på dag 3 och dag 11 så det skippar jag nu men jag har en bror, en liten mamma och en pappa.

Spelar innebandy och har gjort det i ungefär 15 år. Sjukt tragiskt att man vid det här laget inte är bäst i världen efter så många år och träningspass men så är det. Är lite av en träningsnarkoman men just nu ligger jag ganska lågt och kör "bara" innebandy 3 ggr/vecka eftersom mitt vänsterknä är helt trasigt. Förmodligen så borde jag lägga av med innebandyn nyss och inte sen men intalar mig själv att det är min sista säsong. Har artros, en skadad menisk och ett skadat korsband i vänster knä så då kanske ni förstår att innebandy inte är ulitmat. Annars har jag pysslat med all typ av idrott men slutade ungefär samtidigt som mamma och pappa köpt loss en overall till mig. Behöver jag säga att dom blev lite småsura? Gymnastik (kunde på år inte göra annat än framåtkullebyttor och hoppa ljushopp. Inte stå på händer, hjula eller göra bakåtkullebyttor), konståkning (samma sak här, smidig som ett kylskåp), handboll, simning, fotboll, tennis och basket. Vårt basketlag var så sjukt dåligt och när vi efter typ 4 år äntligen började vinna så slutade alla. Innan förlorade vi med typ 104-0 och 98-2. Kom ihåg när vi gjorde våra första 2 poäng. Det tog några matcher kan man säga och när vi väl fick i bollen så firade vi som om vi vunnit VM. Då stod det ungefär 96-2. Haha...söta:)

Jag är extremt fåfäng och extremt självkritisk. Kan inte ta åt mig av komplimanger och försöker nästan alltid gå ner i vikt. Har dock aldrig "bantat" genom soppor, pulver eller annat skit. Är för hungrig av mig och älskar mat. Däremot har jag testat Viktväktarna, Viktklubb, GI och LCHF. Det sistnämnda har jag kört nu sedan några månader tillbaka. Min största lass genom livet har nog varit OLW dillchips. Jag älskar dessa jävla chips. När jag var liten och fick 20:- i veckopeng så cyklade jag raka vägen till Konsum och köpte min påse. Samma sak vecka efter vecka, år efter år. Vet att jag för ungefär 6 år sen önskade att jag kunde bli allergisk mot chips så att jag skulle sluta äta. När jag sen ett halvår senare insåg att jag var det (laktos) så sket jag i det och forstsatte äta. Nu har jag haft onyttighetslöfte sedan september och bara ätit chips en gång. Det var dagen efter att jag var kräksjuk:) Shit va sugen jag blev nu bara för det:(

Jag har en kreativ ådra i mig som jag drömmer om att få utlopp för. Lite jobbigt nästan för jag kan inte ta mig för att starta något. Skulle vilja skapa. Vad som helst tror jag men svårt att komma igång. Är sjukligt snabb i allt jag gör förutom springa. Kan vara långsammast i världen när det kommer till just löpning men försöker ta igen det med ork;) Men om det gäller städning, jobba osv så är jag grymt snabb och effektiv! Har alltid drömt om att kunna sjunga men har nöjt mig med pianoklinkande. Självlärd och spelar på gehör. Kan lite noter men inte mycket. Saknar mitt piano jättemycket. Det står hemma hos mamma och pappa och skulle aldrig få plats här. Tror inte ens att det går att rubba. Om jag skaffar hus nån gång så ska jag ha en flygel och öva varje dag. Så det så!

Jaha...det där var nog jag tror jag. Kyss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0