Min vän Sebastian

Jag måste bara berätta lite om min vän Sebastian och vad han pysslar med. Han är som en uppfinningsrik Per Moberg...och lite yngre:) Han och hans bror byggde saker redan när vi var små eftersom deras morfar var uppfinnare och inspirerade till det. Nu är det i en helt ny dimension. Tidigare i år byggde han en grill. Inte vilken grill som helst utan en skitsnygg och stor grill. Såhär ser den ut:

Nu har han byggt en kebabgrill. Ja ni hörde rätt. Såhär ser den ut:


Han har även byggt en rök:

När han inte bygger saker så lagar han mat. Inte köttbullar och makaroner utan konstiga långkok. Till frukost brukar han t.ex. äta hummer. Härom veckan så gjorde han tacos på ett helt nytt sätt som skulle förberedas typ 5 timmar i ugn. Han tappar björkar på sav som han sen gör egen sirap på. Han bakar biskvier och annat gott. Kommer inte ihåg alla invecklade maträtter han berättat om, just för att dom är så invecklade men det är måååånga. Kanske ska börja med det på bloggen. Sebbes mattips på helgerna? Ska bara prata med Sebbe först. Jag ska skriva tills han får ett eget matprogram på SVT. Sebbe och Jerry skulle det kunna heta. Lite som en uppföljare till Mauro och Plura. Jerry skulle då stå för musiken:)

Var bara tvungen att dela med mig av detta. Hoppas det var ok Sebbe?;)

Kommentarer
Postat av: Johnnie

hej

skulle vilja läsa mer om Sebbe och hans uppfinningar

då jag håller på i samma stil

hade varit kul att få kontakt med honom eller läsa om honom i en blogg

kan du fixa detta?

2012-05-09 @ 11:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0