Dag 5 - vad är kärlek?



Den här bilden visar en del av vad kärlek är för mig men för mig finns det 5 olika typer av kärlek! Den största kärleken jag upplevt är såklart den jag känner för Lowe. Går inte att förklara innan man själv är där. Då förstår man. Man skulle bokstavligt talat gå genom eld och offra sitt eget liv utan att fundera för denna lilla människa. Märkligt på ett sätt eftersom jag nu inte ens känt honom i 9 månader. Men så är det!

Det är ju däremot skillnad på kärlek till ett barn och t.ex. kärlek till en partner. Svårt att sätta ord på det jag känner för Stoffe också men han gör mig till en bättre människa. Vi är varandras motsatser på många plan men vi accepterar det och framför allt så behöver vi dom olikheterna. I alle fall jag:) Jag älskar att jag alltid känner mig trygg med Stoffe och att han är min bästa vän. Jag älskar att han plockar ner mig på jorden och alltid får mig glad och lugn om jag har hetsat upp mig över nåt. Han ställer ALLTID upp och skulle förmodligen göra det mesta för mig och jag för honom! Så otroligt snäll och omtänksam människa. Faktiskt så pass att man själv rätt ofta känner sig som ett monster.

En tredje kärlek är kärleken till familj och vänner. Utan dom klarar man sig inte och jag älskar både min familj och mina vänner! Människor som alltid ställer upp och finns där när man behöver dom. Som känner en innan och utan och kan leda en rätt om man är vilse.

En fjärde typ av kärlek är kärlek till saker man gör. Jag älskar att träna och mår skitdåligt om jag inte får göra det och det finns väl en rad andra saker som gör samma sak med en, som får en att må bra helt enkelt.

En femte och kanske lite tragisk typ av kärlek är kärlek till materiella ting. Inte alls prioriterat i sammanhanget men med det sagt ändå något man kan älska. Jag älskar min telefon och skulle inte klara mig utan. Andra kanske älskar sin bil, båt mm. Den här kategorin skulle man välja bort utan att blinka om det stod mellan den och något ovan.

Kommentarer
Postat av: Linn

Kärlek <3

2010-12-05 @ 19:41:45
URL: http://linnpeterzon.blogg.se/
Postat av: Jonna

<3

2010-12-05 @ 21:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0