Dag 13 - den här veckan

Ja det har nog inte hänt nånting i princip. Inte mer än blöjbyten och matning. Jo just det! Var på jobbet i måndags och firade lite lucia och fixade med min dator eftersom jag ska jobba i jul. Mys! Inte jobbandet men luciandet. Sen på tisdag träffade jag mina fina batterikollegor Anne och Maria för en lunch i närheten av jobbet. Det började med att vi satt på olika thairesturanger och väntade på varandra. Men det slutade bra! Tränade sen på kvällen. På onsdagen gjorde jag ingenting tror jag. Alltså inget särskilt menar jag nu. Dagligen så städas, plockas, lagas mat, tvättas och fixas det. Duktig jag:)

Okej tillbaks till veckan. Torsdag var jag hos mamma och pappa och städade. Hade med mig snälla Sebbe som passade Lowe medans jag flängde runt. Efter det åkte jag hem och dog en stund och sen var det träning på kvällen. På fredag var det dags för fredagsmys och det firade vi med pizza (LCHF såklart) till middag och hallon med grädde till eftis. Kollade på spåret som dom sanna pensionärerna vi är och det var ingen bra omgång. Fick inte så många poäng. Ja, vi tävlar hemma i soffan:) Konstaterade även att miffot som sjöng nog var det sämsta jag hört någonsin och att han rörde sig på scen som om han skitit på sig! Idiot. Lördag var det dags för sovmorgon för Stoffe så jag och Lowe upp tidigt som vanligt. Busade lite, åkte lite pulka och på kvällen åkte vi hem till Karin och mös med henne och Frida...och Karins 35 tomtar. Glömde nästan;) Martin (Karins sambo) kom hem sen och mös en stund med oss också. Tanken var att Frida skulle bli full och vi titta på och skratta eftersom det var första gången sen hon fick barn som hon drack vin. Gick inte så. Hon höll sig på mattan. Själv drack jag Ramlösa eftersom jag hade match idag och dessutom har fruktansvärd avsmak sen förra helgens bravader. Ni vet, när jag somnade i badkaret och spydde längs med Huddingevägen. Ja jag bjuder på den igen:) Idag Söndag och fjärde advent dessutom så var det min tur att få sovmorgon. UNDERBART! Sov till 11-halv 12 och gick upp och laddade med matchfrukost. Efter det var det dags för match. Fick skotta fram biljäveln och sopa av den med kvasten. Puh! När det väl var klart och jag var lagom stressad så kom jag inte in i bilen. Låset var så fryst att nyckeln inte ens gick i. Panik eftersom Stoffe skulle ha andra bilen. Då som en räddande ängel ringde min kompis Markus och undrade om jag skulle ha skjuts! Tankeläsare ta me fan! Han och min kusin Matilda var ute och övningskörde och befann sig i Huddinge (bor i Rönninge båda två). Dom hämtade i alle fall upp mig och körde mig till samlingen. PUSS:) Spöade Sköndal (så jäääääävla skönt) med 7-3 och åkte hem. Har ätit tacos och nu ska jag däcka i soffan.

Ja...precis så spännande var min vecka!

Kommentarer
Postat av: Ylva

8-3 Stina...8-3

2010-12-21 @ 11:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0