Dag 12 - i min handväska

Har inte använt handväska sen jag fick barn. Nu är det skötväskan som åker med överallt istället. "Gamla" Stina hade hur mycket skit som helst i handväskan. Åkte aldrig någonstans utan min hårborste tex. och borstade håret ungefär 20 ggr/dag. Nu blir det en gång om jag har tur och uppsatt i en svans. Hade aldrig uppsatt hår innan jag fick barn heller om jag inte skulle träna. Otroligt vad man förändras..haha;) Hade alltid lipsyl, tamponger (när man inte behövde dom, aldrig när man fick mens), läppglans, några mynt, smink och plånbok. Min gigantiska plånbok! Man skulle kunna misshandla någon med den. Så stor är den.

I skötväskan har jag blöjor, våtservetter, handsprit, platspåsar till bajsblöjor, katten findus, handdockan "grisen", hästmasken Perre, en grön liten mjukisorm från IKEA,  ergonomiska barnbestick som jag aldrig använt, en sked i fodral från tupperware som jag fått av min moster, engångs hakklappar och en tvättbar hakklapp, en smoothie, en tetra med färdig välling, ombyte till Lowe, solglasögon till Lowe, vikt/längdkort från BVC, snuttefilt, mockasiner, en grodskallra och en klädnypa. Får ju inte glömma min gigantiska plånbok som numera alltid ligger i skötväskan istället.

Någon skillnad på min gamla och nya handväska tycker ni?

Funderar förresten på att lägga ner 30-dagars utmaningen....känner att jag vill skriva fritt istället.

Kommentarer
Postat av: Linn

Haha hur stor är skötväskan egentligen??



Neeeeejjj inte lägga ner!!! Du kan ju skriva fritt också!

2010-12-17 @ 12:42:26
URL: http://linnpeterzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0