Dag 11 - mina syskon

Eller mitt syskon rättare sagt. Har bara ett, en bror!

Tomas Lars Dahlberg
heter min storebror som är 4 år äldre än mig. Vi har alltid älskat varandra men när vi va små var vi som katt och hund! Han ÄLSKADE att retas och jag HATADE att bli retad. Bra kombo? Vet att vi knappt kunde sitta i samma bil och att vi jagade varandra med tillhyggen som golfklubbor och annat. Aldrig för att slå, men definitivt för att skrämmas:) Vi är lika men ändå så olika. Jag stressar upp mig mycket över saker och han är oftast ganska lugn. Jag kan se det negativa i mycket och han alltid det positiva. Däremot så har vi samma sjuka humor. En humor som vi ärvt av vår älskade far. Min bror ställer alltid upp och ser det fina hos alla människor. För honom har det aldrig spelat någon roll vem som är populär och vem som inte är. Han umgås med alla. Väldigt beundransvärt. Tomas skulle kunna vara en av världens mest sociala människor och funkar i alla forum.

Vi har nästan alltid varit lika långa..ca 170 cm. Ni kan ju tänka er hur kul det måste ha känts för "storebror". Han fick däremot många av dom fysiska drag jag hade velat haft. Han är snabb, han har inget kroppsfett, om han slutar träna blir han mager och inte tjock och så är han smidig och mjuk i lederna. För mig är det precis tvärtom med allt. Han har fått "morfars-generna" och jag fick "farmors-generna". Om ni hade träffat dom hade ni förstått hur olika vi är:)

Min bror är faktiskt bäst och han finns alltid där för mig! Älskar honom så otroligt mycket och önskar att vi kunde ses oftare. Vi bor inte långt ifrån varandra men livet gör att man inte riktigt hinner med. Ska bli bättring på det!

Puss Tomas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0