Bostad

Är helt håglös..deppig. Inget känns optimistiskt just nu på bostandsfronten. Hur i hela helvetet ska vi kunna flytta till något större utan att bosätta oss i Jokkmokk?
Pratade precis med banken och vi fick knappt lånelöfte på 2.500.000:-. Oj va mycket pengar tänker ni men lycka till att hitta något större än en 3:a som kostar mindre! Nej jag vill inte bo i Alby, Hallunda, Fittja, Rinkeby eller Tensta. Kalla mig trångsynt men jag vill kunna röra mig utomhus utan att vara rädd. Och jag vill att Lowe ska växa upp i ett bra område.

Vi ska ha 375.000:- i insats om vi lånar 2.5 millar! Vem har det!? Det är sjukt, sjukt, SJUUUUUUKT! Alla har inte tjänat hundratusentals kronor på tidigare bostadsaffärer och man kan väl inte stifta lagar som grundar sig på det. Det eller på att man har sjukt rika föräldrar som kan hosta upp nästan 400.000 och sen låna ut dom utan att sakna pengarna på ett tag!

Nej...ska kolla möjligheterna att slå upp en vägg i vårt sovrum eftersom det verkar som om vi ska bo kvar här i 30 år tills vi sparat ihop dom här pengarna. Vår 2:a på 51,5 kvm ska bli en 3:a. Undra om Lowe kan bo på vinden? Visserligen oisolerad men ändå. Eller i förrådet kanske. Där har vi i alle fall element. Sen om vi aldrig hör honom eller vet vad han gör där ute. Det gör väl inget..eller?

Ja jag vet att jag är en pessimist just nu och att det är ett riktigt jävla I-lands problem. Jag skiter i det just nu. För mig/oss är det ett JÄTTEPROBLEM och jag tycker att alla politiker kan stoppa upp sina egna huven i röven. Eller i varandras. Bryr mig egentligen inte. Bara dom åker upp nånstans:)

 

Sådär ja....ska snart träna bort lite aggressioner och sen åka och mysa med familjen Strömgren i Sibble och tänka på roligare saker. Kanske låtsas att jag bor där:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0