Österrike på Söder..

Åkte in till Hornstull idag och träffade Stoffes familj för lite mys. Tanken va middag på Lasse i parken men dom hade tydligen stängt på söndagar!? Hallååå...trodde vi va i Stockholm liksom:) Blev en österrikisk resturang vid Bergsunds strand istället där alla tog schnitzel utom jag! Va inte så hungrig och lite skeptisk till schnitzel, eller Nisse som Ebbe kallade det (Ebbe=Lowes kusin 2,5 år gammal). Tog ett glas rött istället och smakade på Stoffes mat. Nu vet jag att jag tycker om det och nästa gång ska jag beställa en med fläsk.
Stoffe brukar låta så sur och vresig mot sin mamma ibland vilket både hon och jag påpekar och försöker ändra på eftersom det INTE är ok och absolut obefogat! Se här hur sur han ser ut när han fortfarande trodde att han skulle få betala sin egen schnitzel...


Och här hur glad och mild han blev när mamma sa att hon skulle betala kalaset! Tack till världens bästa svärmor:)


Lowe sov i ca 2,5 timme eftersom han inte sovit nå vidare under resten av dagen. Han blev också glad åt att svärmor betalade samt lite lätt chockskadad över allt liv och rörelse inne i storstan:)


Innan söder blev vi bjudna på alltid lika smarrigt fika hos våra gamla grannar Micke, Maria, Felicia och lille William. Såå gott Maria:) Blir alltid inspirerad att baka när du bjuder på fika..men sen händer det inte så mkt mer tyvärr...haha! William är 3 veckor yngre än Lowe så snart kan de nog röja på rätt så bra ihop. Tror jag ska föreslå att vi håller till uppe i västra Balingsnäs då;)

Nu film bakom kudden eftersom det tydligen blev Shutter Island och jag skiter på mig till alla filmer som inte är Disney eller "chick-flick". Har även gråtit till Baywatch en gång för länge sen men det är en annan historia.

Fick lite efterlängtad sooooool på näsan idag också! Jonna och Bella kom förbi och gjorde ett tappert försök att sola med mig här hos oss. Efter att vi konstaterat att det inte verkade särskilt inbjudande att ligga på parkeringen och gräset inte funkade eftersom Bella lider av lite lätt gräs skräck så gav dom upp och åkte till "Micke Zahn" och "Eva Weijmerts" som Jonna så sött kallar sina föräldrar:) Sötisar!

Funkar med bilder nu så snart lite bilder från fredagen+lördagen!

Kommentarer
Postat av: Linn

Haha Bella är ju för rolig!



Btw Stoffe å lowe år ju så lika så jag knappt ser skillnad på dom! Vem är vem? Vad är vad? Vad är fram och bak osv...

2010-08-01 @ 22:26:12
URL: http://linnpeterzon.blogg.se/
Postat av: Jonna

Hahahahah

2010-08-02 @ 10:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0