Lowe i säng kl 19:30

för första gången EVER! Tänkte bli duktigare på rutiner och se om det hjälper mot den dåliga sömnen...håll tummarna för oss:)

Tack för tipsen om sockret...så svårt..jag älskar ju mat och speciellt pasta/bröd!! Gjorde ett försök med LCHF, som jag för övrigt tror extreeemt mycket på, i våras innan jag blev gravid men trodde då att jag kunde fuska och äta massor av socker på helgerna! haha...kan ju rekomendera den dieten för dom som har svårt att gå UPP i vikt:) Det är även anledningen till att jag vägde för mycket när jag väl blev gravid! Ja ja..är man blond så är man:)

Kanske ska göra ett seriöst försök då igen! För det är ju ändå så att man inte mår särskilt bra av socker...så inte bara för viktens skull utan för att gynna hälsan totalt sett! Det tråkiga är att LCHF är dyrt och ganska svårt socialt..det är ju socker i ALLT!! Får väl vara värt det. Mamma och pappa har kört i flera år så där kan jag få massor av tips och råd och dom är om inte annat ett levande bevis på att det funkar...även med rödvin och jordnötter i mängder:) Weeeeei!

Var ute på en runda nyss och tänkte att jag skulle öka tempot lite och springa lite kortare. Har ju dille på att springa 45 minuter och tycker allt annat är kass...sjukt! Sprang 5,1 km på 27,35 min...nöjd:) Fick däremot sjuka brännskador/blåsor i fotvalven av mina helt nya inlägg....tråkigt...får köra utan nästa gång och hoppas att jag vänjer mig!

Någon som vill haka på och köra LCHF för att sporra varandra?

Stoffe kommer döda mig eftersom han sagt att jag inte får hänga ut honom på bloggen men förhoppningsvis så kanske han inte läser det här! Har en barnsång som min guddotter Felicia lärde mig för flera år sen som jag sjunger för Lowe...handlar om grodan Karl-Oskar och hans familj...första versen går såhär:

"Jag heter Karl-Oskar i kärret jag bor, jag har inga strumpor jag har inga skor...jag lever på flugor och larver och knäck, för jag är en groda så käck kväck kväck"

I Stoffes version så har han bytt ut knäck till kläck eftersom grodor inte äter knäck. Jag har försökt förklara att barnsånger inte är särskilt verklighetstrogna utan ska vara roliga men han köper det inte. Jag frågade däremot vad KLÄCK är för nåt och fick förklaringen att det är sånt som finns i sjöar! Någon som har sett KLÄCK nån gång?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0